İBB Başkan adayı Kurum, “Türkiye Yüzyılı İstanbul Vizyon Toplantısı”nda konuştu: (2)
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Millet İttifakı’nın Cumhurbaşkanlığı adayı Murat Kurum, “Metrobüs Silivri’ye geliyor. Amacımız İstanbul’da şehrimizin her noktasına aynı hizmeti vermek ve bölgedeki yoğunluğu da taşımak. Mümkün olduğu kadar şehrin merkezinden çevresine kadar metrobüs hattımızı da D100 otoyolunu düzenleyerek planladık. “TÜYAP-Silivri hattına kadar uzatacağız.” dedi.
Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenen “Türkiye Asır İstanbul Vizyon Toplantısı”nda projelerini anlatan Kurum, İstanbul’da ulaşımı kolaylaştıracak 2 yakada 2 büyük tünel inşa edeceklerini, bu tünellerin uzunluğunun ise 122,2 kilometre olduğunu söyledi. Avrupa yakasında 88,2 kilometre, Anadolu yakasında ise 34 kilometre olmak üzere toplam. Bunun gerçekleşeceğini kaydetti.
Tünel projelerine ilişkin detayları paylaşan Kurum, şunları söyledi:
“Öncelikle Çayırbaşı, Ayazağa, Levazım ve Dolmabahçe etaplarında 25,7 kilometrelik tünel projesini gerçekleştireceğiz. Dolmabahçe’den Kilyos’a kadar uzanan tünel zincirimizi halkımıza hediye edeceğiz. Sarıyer- Mevcut Sarıyer-Çayırbaşı tünelinin devamı olan Kilyos tüneli, İstanbul’daki kardeşlerimize Kilyos-Dolmabahçe arasında kesintisiz ulaşım sunacağız.Ayrıca diğer projemiz olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü’ne de hızlı erişim sağlayacağız. Kuzey Marmara Otoyolu. Ayrıca Kağıthane-Büyükçekmece arasında İstanbul’un doğu-batı yönünde yeni bir tünel zinciri oluşturacağız. Koridoru yeniden açmış olacağız. Bu projenin ilk etabı olarak 11,6 kilometrelik Kağıthane ve Bayrampaşa etabını tamamlayacağız. Akabinde Yenisahra-Bostancı etabındaki 10,2 kilometrelik tüneller hızla tamamlanacak.”
“D100 karayolu ile sahil yolu arasında kesintisiz bağlantı”
Açılan tünellerde herhangi bir kazı yapılmayacağını belirten Kurum, bu projeyle D100 karayolu ile Göztepe’den doğuya doğru sahil yolu arasında kesintisiz bir bağlantı yolu oluşturacaklarını söyledi.
Diğer projelerinin ise Bayrampaşa-Büyükçekmece etabında D100 karayolunun trafik yoğunluğunu azaltacak 50,9 kilometrelik tünel olduğunu ve bunu da 2034 yılına kadar tamamlamayı hedeflediklerini belirten Kurum, “Bu projeyle yolumuzu rahatlatmış olduk. Bayrampaşa ve çevresinde yaşayan vatandaşlarımız aslında İstanbul trafiğini perifere taşıdılar.” “Olacağız.” dedi.
Harem-Çengelköy-Kavacık etabında 23,8 kilometrelik tünelleri hayata geçirmek istediklerini belirten Kurum, “Bütün bu tüneller sayesinde Boğaziçi sahil yollarının her iki yakasında tıkanan damarlarını açmış olacağız. Trafik yoğunluğu yüksek olan D100, O3 ve TEM karayollarında da yoğunluk azaldı.” “Göreve gelir gelmez Göztepe-Çayırova güzergahında 30 kilometrelik yan yol düzenlemesi yapacağız. Böylece D100 güzergahının Anadolu Yakası’ndaki yoğunluğunu azaltacağız. Aynı zamanda ulaşımı da kolaylaştıracağız. Tuzla, Pendik, Kartal, Maltepe ve Ataşehir ilçelerine.” değerlendirmesini yaptı.
“İstanbul’a hizmet için kolları sıvadık”
Mevcut İBB yönetiminin İSTOÇ çevresindeki trafik sorunuyla ilgili olarak “Biz bu projeyi yapmak istedik, yapamadık, engellendik” gibi bahaneler öne sürdüğüne işaret eden Kurum, “Başınız belaya girecek. Bela insanı çarpıyor” dedi. Yollarda. Sorunlu insanlar koşuyor ve çalışıyor. Sorunlu insanlar kolları sıvar ama iş zordur.” “Biz bir şeyleri gerçekleştirmek için kollarımızı sıvayız. Reklam ya da algı için değil, İstanbul’a hizmet için kollarımızı sıvayız.” dedi.
İstanbul trafiğini çok kısa sürede rahatlatacağına inandıkları 20 katlı kavşak ve 151 kavşak düzenleme planını hızla hayata geçireceklerini belirten Kurum, aynı zamanda İstanbul gibi trafik sıkışıklığının fazla olduğu bölgeler için de çözüm üreteceklerini söyledi. Mahmutbey kavşağında, D100 karayolunda trafik sıkışıklığı yaratan Ataköy kavşağında da tıkanıklığı ortadan kaldıracak projeleri hayata geçireceklerini söyledi. söylenmiş.
Murat Kurum, İstanbul trafiğini rahatlatacak iki büyük atak daha yapacaklarının altını çizdi.
Kurum, “İstanbul trafiğini olumsuz etkileyen Esenler ve Harem otobüs terminallerini taşıyoruz. Her iki tarafta 6 yeni lojistik merkez kuracağız. Bu iki projeyle ne yapmak istiyoruz? Yaklaşık 1 milyon ağır taşıyacağız” dedi. Şehir içi trafikte araç trafiğini şehrin dışına doğru planlı bir dağıtım modeliyle, şehir içi ulaşımda seyahat süresini yüzde 20’ye indireceğiz.” dedi.
“Metrobüs hattımızı TÜYAP-Silivri hattına kadar uzatacağız”
Toplu ulaşımdaki sorunlara ilişkin projelerini anlatan Kurum, şöyle devam etti:
“Her yıl 100 metrobüs ve 250 otobüsü filomuza katacağız. Burada müjdeyi veriyoruz, bu çok önemsediğimiz bir proje; metrobüs Silivri’ye geliyor. Amacımız İstanbul’un her noktasına aynı hizmeti vermek. İstanbul’daki şehrimizi ve şehir merkezindeki yoğunluğu olabildiğince çevreye taşımak. Bu nedenle “İstanbul’da D100 otoyolunu düzenleyerek metrobüs hattımızı TÜYAP-Silivri hattına kadar uzatacağız. Çok kısa bir süre içerisinde bunu hayata geçireceğiz.”
Sokakları otopark olmaktan kurtaracaklarının sözünü veren Kurum, “‘Güvenli ve ucuz otopark İstanbulluların hakkıdır’ diyeceğiz.’ İlk 5 yıl içerisinde İstanbul’a vatandaşlarımızın araçlarını bırakıp toplu ulaşıma bağlanabilecekleri üstü kapalı, altı otoparklı 250 bin araçlık otopark kazandıracağız. Adımlarımızı çok yönlü düşünerek atmaya çalışıyoruz. Bu otoparklar aynı zamanda depremde toplanma alanı olarak da hizmet verecek, Allah göstermesin.” görüşünü paylaştı.
“İSPARK’ta yüzde 25 indirim yapacağız”
İSPARK’ın bugün beceriksiz ellerde kötü yönetildiği için zarar ettiğini belirten Kurum, “Evlerinin önüne araç park edenlerden para almasına rağmen zarar ediyor. Ama kimsenin şüphesi olmasın, biz de zam yapacağız” dedi. İSPARK’ımız ayağa kalkıyor. Biz de buradan söz veriyoruz; misyonumuza geleceğiz.” “Araçlarını evlerinin önüne park eden vatandaşlarımızdan gece gündüz ücret almayacağız. Evlerinin önüne park etmeleri durumunda vatandaşlarımız parklarını huzur ve güven içinde yapacaklar. Rastgele ücret almayacağız.” Aynı zamanda İSPARK’ta uygulanan tarifelerde de yüzde 25 indirim yapacağız.” dedi.
İSPARK’ta ücretsiz park süresini 15 dakikadan 30 dakikaya çıkaracaklarını sözlerine ekleyen Kurum, İstanbul’daki taksi sorununa da şu sözlerle değindi:
“İstanbul’da yaklaşık 20 bin taksi günde 1,6 milyondan fazla yolcu taşıyor ama bu sayı taleplere yetmiyor. Burada İstanbul halkına müjdeyi veriyoruz; taksi sorununu tamamen çözeceğiz. Öncelikle” Keyifli bir sistem kurarak işleyişi sağlayacak tüm sistemleri kuracağız.” “Merkezi taksi sistemini çatı altında birleştireceğiz. Mevcut sistemin en hızlı ve güvenilir şekilde çalışmasını sağlayacağız. Burada yapılması gereken düzenlemelerle birlikte bu çalışmaları tek çatı altında yürüterek, Bu süreçte taksi sayısında eksiklik varsa ihale yaparak taksi sıkıntısını azaltacağız ve şehrimizin ihtiyacına göre taksi sayımızı artıracağız.”Ayrıca taksicilerimizle de konuştuk. ve esnaf; etkili eğitim, kontrol, ödül, ceza ve geri bildirim uygulamalarını da hayata geçireceğiz.”
Deniz taşımacılığında yeni projeler
İstanbul’un ortasından deniz geçen bir şehir olduğunu ve mevcut yönetimin deniz ulaşımını teşvik ve geliştirmeye yönelik adımlar atmadığını vurgulayan Kurum, “Deniz ulaşımı konusunda çok etkili modellerle çalışacağız. Bunu neden önemsiyoruz?” Allah korusun, bir afet anında vatandaşlarımıza hem denizden, hem havadan, hem de karadan destek sağlıyoruz.” Bunu yapmak zorundayız. Beylikdüzü’nden sırasıyla Avcılar, Bakırköy, Yenikapı, Eminönü, Kabataş, Beşiktaş’a, aynı şekilde Anadolu yakasında Maltepe sahiline de küçük iskeleler kuracağız. Özellikle sabah ve akşam mesai saatleri içerisinde hızlı ve sık servislerle hizmetlerimizi artıracağız. Deniz taşımacılığının payını artıracağız. “Bu çalışmalarımızla bunu 2 katına çıkaracağız. Deniz ulaşımına 3 yeni sınır daha ekliyoruz. İstinye-Yenikapı, Çubuklu-Yenikapı, Çengelköy-Yenikapı arabalı vapur projelerimizle de karayoluna alternatif ulaşım olanaklarını güçlendireceğiz. ” Sözlerini söyledi.
Görevi devraldıklarında bisikleti İstanbul’da cazip bir ulaşım aracı haline getireceklerini, akıllı ulaşım sistemlerini hayata geçireceklerini, scooter park alanları ve elektrikli şarj istasyonları inşa edeceklerini belirten Kurum, bisiklet yollarının uzunluğunu 2029 yılına kadar iki katına çıkarmak istediklerini ve 2034 yılında 1.500 kilometre bisiklet yolu inşa edileceğini anlattı.
Kentsel dönüşümün önemi
Kentsel dönüşümün önemine vurgu yapan Kurum, “Deprem terörle mücadele kadar önemli, milli güvenlik sorunudur. İstanbulluların gündemi deprem, deprem dönüşümü” dedi ve depreme dayanıklı bir İstanbul vaat ettiklerini ekledi. felaketler.
Murat Kurum kentsel dönüşüm projelerine ilişkin şu bilgileri verdi:
“Şu anda 39 ilçemizde 7,5 milyon konut ve işyerimiz var. Maalesef 1,5 milyonu risk altında. Bugün 600 bin konutumuzun acilen dönüştürülmesi gerekiyor. 2019 yerel seçimleri öncesinde de hatırlayın: ‘Biz ilan ediyoruz’ deprem seferberliği.’ ‘İstanbul’u 5 yıl içinde depreme hazırlayacağız’ dediler. Ne sözü verdiler, ‘Her yıl 20 bin konutu, 5 yılda 100 bin konutu dönüştüreceğiz’ hedefi koydular. ’15 bin sosyal evi hızla tamamlayacağız’ sözünü verdiler. Aslında kayıp 5 yıl diye tanımladığımız durum bu, söz verdiklerinin yüzde biri, 5 tanesini bile yapmak mümkün değil, büyükşehir belediyesi bizim ilçe belediyelerimizin bile başarısının yarısına ulaşamaz. Bu konut sayısına güveniyorlar. Hatta bu hızla giderlerse dönüşümü ancak 100 yılda tamamlayabileceklerini iddia ediyorlar. Dönüşüm sorunu ciddiyet ve sorumluluk duygusu gerektiriyor. Çünkü bu, halkımızın hakkıdır. barınmak, inançları var. Yaşama haklarıdır. İçiniz rahat olsun, bize inanın. Çünkü nasıl dün Kastamonu’da, Rize’de, Bartın’da su baskınlarında, Antalya Muğla’da çıkan yangınlarda 46 bin konutu tamamladık. Bugün 25 Ocak Elazığ, Malatya ve İzmir depremlerinde, “En son 6 Şubat’ta yaşadığımız yüzyılın felaketinde 11 ilimizde 3 ayda 180 bin konutun inşaatına başladığımız gibi, bunu da hızla gerçekleştireceğiz.” 1 Nisan sabahı göreve geldiğimizde, İstanbul’un kaybettiği yıllar yeniden ayağa kalkıyor.”
“KİPTAŞ’la 300 bin bina yapacağız”
İstanbul’da tek riskli bina kalmayana kadar çalışacaklarını ve ülkenin kaderini değiştirecek şok edici dönüşüm ataklarını hızla başlatacaklarını anlatan Kurum, “5 ilde 39 ilçede 650 bin konut inşa edeceğiz” Yıllardır yatay mimari eksenli, komşuluk ilişkilerine odaklanan, nüfusu tek kişi bile artırmayan bir yapı.” “Bilerek durdurulan KİPTAŞ’ın 300 bin yeni güvenli ve huzurlu binasını inşa edeceğiz.” söz konusu.
KİPTAŞ’ın 1994 yılında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından kurulduğunu, eski Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Erdoğan Bayraktar’ın bir süre KİPTAŞ’ta genel müdürlük yaptığını hatırlatan Kurum, KİPTAŞ’ın İstanbul’un birçok yerinde örnek şehircilik modellerine sahip olduğunu söyledi. yapan seçkin bir kurum olduğunu belirtti.
Kurum, KİPTAŞ’ın daha sonra İstanbul’dan tüm Türkiye’ye yayıldığını da bildirerek, “Bugün Türkiye genelinde 2 milyon 200 bağımsız bölümün dönüşüm süreci tamamlandı. Bunların 1 milyon 200’ü sosyal konut, geri kalanı ise kentsel dönüşüm. Bu irade Türkiye’nin hemen her ilçesinde projeleriyle ortaya çıktı. Şimdi de katledilen, maalesef yavaşlayan ve duraklatılan KİPTAŞ’ımızla 300 bin konuta başlıyoruz. 15 Nisan’da hemen başvuruları alacağız. 700 bin konut sağlayacağız. ‘Yarısı bizden’ diyerek bin lira hibe desteği vereceğiz. “Ayrıca 700 bin lira kredi desteği, 100 bin lira da taşınma yardımı sağlayacağız. Bu projeyi artık İstanbul’da olduğu gibi bir eziyet olmaktan kurtaracağız.” dedi.
Bu konutları 18 ayda tamamlayacaklarını vurgulayan Kurum, “Vatandaşlarımıza ve özel sektörümüze destek vererek 250 bin konutumuzu da dönüştüreceğiz. ‘Kolaylaştırıcı dönüşüm planı’ dediğimiz gerekli imar düzenlemelerini hızla hayata geçireceğiz. Dönüştürülecek konutun bulunduğu alanla ilgili.” değerlendirmesini yaptı.
(Devam edecek)